NÄR ENS HJÄRNA ARBETAR PÅ HÖSTA VÄXELN.

 
Jag är en riktigt filosif och det vet jag. Jag tror att jag blev en starkare sådan när jag lärde känna K för han är likadan. Det kanske är det som gör att vi har så lätt för varandra, vi är båda två personer som älskar att prata om djupa saker och förstår varandra väldigt lätt. Det är skönt att man har en person som förstår en så bra och är lätt att prata med. 
 
Jag tänker mycket på mitt liv. Jag kommer aldrig kunna säga "säga här kommer allt att bli" osv, men jag kan gissa ana och ha min funderingar och det fungerar ganska bra det också. För på ett sätt, hur kul skulle det vara om jag redan nu visste vad som skulle hända i mitt liv?  
 
Men som sagt, jag tänker mycket. Jag tänker mycket på framtiden, t.ex. hur många barn jag kommer ha, vem min man kommer att vara (jag tror antingen tränings P, K, P eller mister X hehe), vart jag kommer bo, vad jag kommer ha för yrke (kanske kommer jag ha det yrket jag drömmer om nu, dvs. mäklare) ja ni hör ju, det är en massa jag tänker på. 
 
Just nu, när jag fått min studentmössa går mina tankar en massa kring det. Det är drygt 100 dagar till det att jag tar studenten!! Fatta, det är inte alls länge. Jag menar om ett par veckor så går nedråkningen från tresiffrigt till tvåsiffrigt, det är stora framsteg! 
 
 
 
Det är så svårt att försötå, att lilla jag, som jag känner mig ibland, ska ta studenten! Det är en magisk känsla. Jag känner mig så redo och längtar en massa, men någonstans finns det en känsla av att jag kommer sakna detta. Att sitta på skolan, ha en massa go klassisar och andra elever runt omkring en. Man kan hänga umgås på ett helt annat sätt än utanför skolan. Jag kommer sakna det där med att gå tillsammans till maten, jobba ihop och bara sitta och hänga. Gå och prata med lärare osv, ja det finns en massa sånt. Kanske kommer det bli så illa att jag kommer börja sakna lektionerna? Självklart står vissa lärare mig varmt om hjärtat och dem kommer jag att sakna.
 
Efter studenten kommer man verkligen få reda på vilka som är ens riktiga vänner och som kommer att stanna kvar hos en. Jag ser detta som ett stort steg i mitt liv och jag väntar spänt på hur nästa kapitel i mitt liv kommer att se ut!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0