VI. DU OCH JAG.

Vi var båda klädda i röda kläder. Det var vår färg. Det var du och jag. Vi bruka ofta vara ute och busa och leka. Jag förstod det inte då, att jag en dag skulle mista din fysiska närhet, dina varma kramar och din goda doft. En sak har jag lärt mig under denna tid utan dig och det är att älska och ta hand om de vi har runt omkring oss och håller kär.

 

Jag förstod det inte ens då du med åren blev tröttare och inte vill vara ute och leka med mig lika mycket. Du kunde ibland skylla på att det var kallt ute, trots att solen och strålade som bara den. Jag stirrade mig blind. Jag såg det inte. Jag såg inte vad det var som var på väg att hända. Jag var busig och ung, lekfull och ville hitta på massa bus som du och jag alltid brukade göra. Det var vi som alltid gjorde sådant.

 

VI, DU OCH JAG.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0