HEMMA

Effter att ha haft en hård och tuff kväll i går, legat på sjukhuset fram till sent inatt så är det ändå bra skönt att vakna upp i sin egen säng trots att jag fortfarande har ont. Blir i alla fall hemma från skolan idag, behöver vila och ta det lugnt! Gör vädligt ont att andas och sitta upp så är skoldag känns långt bortom fantasin i dagsläget. Ska som sagt bara ta det lugnt och även försöka få lite skolupg. gjorda!

Jag berättade ju igår att jag fick så plötsligt ont i sidan av revbenen, underbröstet, bak mot ryggen på vänster sida. Pratade med pojkvännen och frågade om han hade sprakat mig under natten (haha, omedvetet så klart!!) för jag hade inte gjort någonting speciellt och smärtan kom så plötsligt. Men nej det hade han inte gjort. Jag fortsatte gå i skolan, men blev sedan tvungen att gå till skolsyster. Hon sa att jag skulle ta en värktablett och om det inte blev bättre så skulle jag åka till vårdcentralen. Smärtan fortsatte att sitta i och då jag satt på sista lektionen för dagen så tungandades jag och hade en enorm smärta! Jag fick skjuts upp till akuten med desamma och blev inlagt där till sent inatt. Tog massa provet och gjorde massa tester, pratade med massa sjuksköterskor och tillslut en doktor! Jag fick reda på att revbenen på min vänstra sida har hakat upp sig, att den kan ge en rejäl smärta och om det inte hade blivit bättre till på måndag så ska jag komma tillbaka.

Så det var lite kort om min eftermiddag igår! Gjorde massa människor i min omgivning oroliga. Hjärtat mitt var nära att på störten sätta sig i bilen och åka till mig, gogubben! Men det känndes bättre att jag hörde av mig till honom regelbundet tills jag visste vad som hände och vad det var som var fel med mig. Lika så var släkten och vännerna gulliga och ville veta vad som hände och hur det gick.

De alla är så söta så ♥


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0