HOMILIHOMIES

Att köra hem i spöregn är bland det värsta jag gjort, men jag trots att det var hemskt lugnt och sansad och kom hem utan problem. Körningen gick lika så den, riktigt bra! Kom hem för lite mer än en timme sedan, men har hjälp till här hemma lite och bara tagit det lugnt. 
 
Att igår köra ut till pojken, möta honom och säga "känna i min vänstra fick" och då han kände nyckeln så kramade han om mig och fattade så klart med desamma att jag hade tagit körkort. En grym känsla! Fick grattiskram av hans familj och fick berätta om min långa dag hihi. 
 
Vi låg och myste och såg på film. Fikade tillsammans med hans föräldrar och gick sedan för oss själva. Låg och myste och pratade en massa. Somnade och vaknade i morse då klockan ringde vid kvart över åtta. P skulle köpa biljetter och var tvungen att stå i kö på internet och satt vid datorn upp mot en och en halv timme. Jag låg i sängen och halvsov tills han kom och la sig med mig igen. Vi båda sov som två små grisar och vaknade igen vid halv tolv- tokigt! Men det var mysigt! 
 
Vi åkte en bilsväng och kollade på ett flygfält då han tillsammans med sin morfar ska köra lite flygplan ikväll ifall vädret håller. Det började nämligen att spöregna under dagen. Vi stog i regnet och pyssade och gosade, riktigt hätligt. Kändes precis som i en film.
 
När jag åkte hem så började det åska och blixtra, hatar sånt väder. Då det tidigare under dagen gjorde det så fick gubben hålla om och "trösta mig", är som värsta mesen i sådant väder ... Jag hade gått ut och satt mig i bilen och pratade i telefonen innan jag skulle åka iväg men kände att jag var tvungen att gå och krama om mitt hjärta och få en stora bamsekram av honom innan. Mysigt. Kärlek. Kallar. Jag. Det. Hihi. 
 
Nu ska jag strax till att äta middag och sedan åka mot havet tror jag. Vädret ser ut att ha blivit bättre. Tack och lov. Och tack och lov att detta väder inte var igår på min uppkörning!!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0