TIPS


Bilder från we♥it.com

Jag får ofta samma fråga ställd av människor som träffar mig regelbundet. Hur kan du alltid vara så glad?


Jag är den typen av människa som tänker "åh vilken härlig dag, solen skiner!", "åh vad mysigt med regn, nu blir blommorna glada" eller "vad härligt med åska, lite spänning i vardagen!" på morgonen. 

Och tro mig, jag kan vara jävligt tjurig också!

Kalla mig flummig men det GÅR faktiskt att bara bestämma sig för att vara glad. Oftast. I alla fall går det att låtsas lite, och det hjälper. Om det regnar, se symboliken i det. Allt sköljs bort. Alla negativa tankar och allt skit du ångrar bara försvinner. Sen kommer solen och det är den nya starten.

Lyssna på musik som gör dig glad, ha färgglada kläder på dig och tänk positivt. Ofta glömmer man bort så små saker i vardagen som betyder mycket för dig och som hjälper dig, för att du förblindas av allt negativt. Har en kille/tjej spottat, trampat och förstört dig känslomässigt? Tänk på din bästa vän, din pojkvän/ flickvän eller din familj. Dom finns alltid där. Men du ser inte det för du är så upptagen med att hata någon annan.

Det är din tur att vara lycklig nu! Och du kan ge ödet en liten knuff genom att bara jobba på din utstrålning. Se regnet som en utrensning av allt negativt. Uppskatta solen när den kommer och värdesätt dina nära.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0