THIS IS 2012 (!!!)

det här är tvåtusentolv, det här är året som kommer slå de flesta andra år, det här är 2012.

jag skulle avlägsna några nyårslöften till er. något som skulle slå i taket, något som skulle få era nyårsklackar att skaka. att slå ihop sig med varandra. att få era munnar att bli stor o:n och er att prata om det verkligen är sant. för det här är faktiskt. två. tusen. tolv.

jag har dock inga nyårslöften. inga löften som jag ska hålla, som att träna mer, äta mindre onyttigt osv. jag tror att man ska äta det som är gott och träna i måttlig mängd. livet är liksom till för att njuta av och jag kan seriöst inte njuta om jag ska räkna poäng i varenda tugga jag toppar i mej. så inga sådana löften. de bryts bara.

ett nyårslöfte som jag dock har, som är ett nyårskämpe mer. det är det här med att inte lägga energi på fel saker. som egentligen jag inte kan göra någonting åt. dvs människor som faktiskt aldrig kommer ändra sig, betyg som redan är satta och matcher som faktiskt redan är spelade.

annat jag ska försöka hålla är att inte sätta igång och övertänka. och se fel i allting. för saker får vara bra. de får vara bra. de får vara så jävla äckligt bra att man nyper sig i armarna. det är inte fel att vara lycklig. det är inte fel att tänka stort och övervinna precis alla. för de som bryr sig och blir irriterade, de är de som är förlorarna.

och vad jag ska göra under det här jäkla året är galet. ungefär som att jag ska fylla arton år, ta ett körkort och dansa skorna ur mej med fint folk. fira andra fina personer som innehaver åldern 18. se hjärtat ta studenten. jobba. jobba. jobba. åka utomlands. ha ett år med P. sitta på klippor. bära shorts och glasögon. bila till någonstans bara för att. bada i havet. dansa en hel natt. överaska min pojkvän. börja i trean (!!!).

this is 2012.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0