DAG 10- MIN FAVORIT FILM

Filmer är en väldigt bra uppfinning. Något som går hem hos mig väldigt bra. Det finns så grymt många filmer, filmer som passar allas smaker eftersom utbudet är så mixat. Någon favoritfilm skille jag ha väldigt svårt att säga, för jag är en riktigt allgillar. Men det finns en stoppgräns bland filmer och det är skräck som blir för onaturligt, fastän om det är läskligt så måste det ändå finns verklighet i den för att jag ska gilla den.

Men om jag istället ska nämna nåra som jag gillar så är det t.ex. de vanliga svenska deckarna beck, wallander, johan folk, marina wern irene huss osv. De är alltid lika enkla och "mysiga" att se på. De uppskattas. Jag gillar även komedier och drama filmer, humor får det också gärna vara. T.ex. sommaren med göran så jag och P på nu i lördags och det är så himla bra. Vi satt där och nästa veck oss i skratt för att den är så bra, fasän vi båda sett den filmen ett fler tal gånger tidigre.
'
Inception är den också en riktigt bra film. Dock så måste jag erkänna att jag var lite för okoncentrerad då jag såg på den, det var tillsammans med K och det blev att vi pratade och myste istället. Som tur var så hade han sett på den tidigare och kunde ändå förklara för mig vad den handlade om så jag hängde med. Men åter till filmen, det är ruksigt bra. Har svårt att säga vad den handlar om, men man skulle kunna säga att den är en typ av framtidsfilm. Där saker händer som inte kan ske idag.
'
One tree hill är också det en helt galet bra film, fast i o för sig så är det en serie. Så har svårt att veta om den får klassas me här eller inte, men oavsett så kan jag bara nämna att den är en ungdomsserie där man följer olika elever som går på high school och så växer de upp och så händer den en massa drama kring dessa människor. En serie som jag själv aldrig kan få nog av. Kan se om alla säsonger om och om igen...
'
Jag märker att jag har svårt att svara på den här frågan då jag egentligen kan babbla upp hur många filmer som helst! Får nog istället säga som så att jag får efter då jag sett en film som jag gillar här, för annars så skulle det här inlägget bli alldeles för långt eftersom jag som sagt har en exremt blandad filmsmak. Men det är bra det, kan alltså se nästintill vilken film som helst och tycka om den! Filmer som jag sett då det varit något speciellt eller då jag var någon speciell så sätter också filmen ett bättre spår med mig. Skulle kunna skriva en fin novell kring historier kring en del filmer, hehe.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0