ETT TIPS

Regner faller, det fina vädret höll inte länge! Men jag har fortfarande humöret på topp och ett leende på läpparna! Det är mycket som händer, allt rullar på så bra! Knepet är att inte se och tänka "åh, jag har så mycket att göra!", "hur ska jag hinna med allt detta?"- det gäller att se det från den ljusa sidan. Kunna ta en sak i tagen, om t.ex. tre av fem saker är avklarade kan man berömma sig själv över att det är klart! Hur bra det gick, hur duktigt man är som sitter med t.ex. arbetet då man istället kanske skulle vilja vara med en kompis! Det känns så mycket bättre då allt är klart. Den där kompisen kan du vara med efteråt, då du slipper känna tyngden som vilar bak i huvudet på uppgiften som ligger hemma och väntar på dig! Du kan säga så här till dig själv "vad glad jag är över att jag satt mig ner med den här skoluppgiften i stället för att vara med den där kompisen som jag kan träffa senare." Var nöjd med det du hinner, tryck inte ner dig själv för något du inte hunnit eller för gammal tid du inte tagit reda på. Det hjälper inte, du måste vända på saker och se det från den ljusa sidan! Lycka till alla, och tänk på mitt tips!
Trackback
RSS 2.0