VARFÖR VILL DU STÅ MED MIG I REGNET?

Regnet öser ner brutalt utanför mitt fönster, det är kastastrofalt! Sommarsen härliga vindar, fåglarnas kvitter och den underbara värmen är en saknad just nu. Dimman ligger som ett täcke ute, termometern visar en allt för låg siffra och hunden gömmer sig under trappen för att han inte vill gå ut!? Vad är det här? Sommaren ska innebära sol, värme och härliga utekvällar. Regn någon få dag under sommaren ska det vara, det har sin charm, men inte så mycket dåligt väder som det har varit nu! Om man ger sig ut i det här vädret kommer man in som en blöt isbit, synd. Riktigt synd! Nu kryper jag ner under en filt i soffan och glor på oth och hoppas på att vädret är bättre i morgon!

Ursäkt för en irriterande text, men jag vill kunna ta vara på sommarens härliga vindar och soliga dagar! Det är nog såhär en svensk sommar är- regnig till och från, det är nog så här det ska vara. Det är nog bara att acceptera och vara nöjd med. Man måste kunna se det possitiva i det hela. Som nu t.ex. jag ligger i soffan, hör hur regnet vräcker ner utanför (jag slipper till och med gå ut och riskera att bli dyngsur), ser på en grym serie, hör hur hunden snarkar och jag bara njuter! Allt är så bra, fastän det regnar! Det är otroligt.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0