FEMTÄRNING

Jag lutar mig tillbaka i solstolen nere på bryggan. Känner hur skönt vinden blåser, alldeles lagom. Inte för mycket så att jag blir blöt av svett och heller inte så att håret på armarna rester sig och jag behöver klä på mig för att det är kallt. Precis lagom.

 

Jag hör hur fåglarna låter och vattnet skvalpar. Musiken hörs doft uppe ifrån huset, helst skulle jag bara vilja springa upp och höja volymen till max. Men jag hejdar mig, jag ligger alldeles för skönt för att flytta mig och när jag tänker efter lite så kan jag allt visa hänsyn till grannarna.

 

Jag rycker till av att det är någon som slickar mig på mitt ben. En snabb oro går genom min kropp men när jag på mindre än en tiondelssekund efter slickningen öppnar ögonen och ser att det är hunden, så lutar jag mig tillbaka igen och småskrattar.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0