ÖVNINGSKÖRT!

Jag har precis kommit tillbaka efter att ha varit ute och övningskört, i RIKTIGA TRFIKEN. DET. VAR. HEL. OTROLIGT. ROLIGT. Jag verkligen älskar att köra bil, jag tycker att det är såå roligt. Den var idag även första gången som jag övningskörde i riktig trafik, innan har det bara blivit på parkeringar och större områden där man kan träffa på andra som har övningsskylten på!

Jag startade dagens körning på en stor parkering, men efter ett tag ville jag variera min körning och kände mig "redo" att bemöta större trafikhinder. Jag har kört på en större plan kring sex gånger så det blev långtråkigt att köra och göra samma saker om och om igen. Då min handledare "godkände" att jag fick åka ut på storvägen så tog jag chansen, och som sagt. Det gick riktigt bra för att vara första gången körandes i trafiken. Blev inga motorstop eller dyrligt. Kanske lite "hackigt" ibland och så kan jag erkänna att jag glömmde kopplingen en gång (illa mycket illa). Men annars gick det bra. Kom hem med ett leende på läpparna kan jag berätta. En nöjd handledare kom jag också hem med!

Förutom att ha varit och övningskört idag så har solen varit framme, så solning och läsning har jag ägnat dagen åt. Då dagen började närma sig eftermiddag blev det mulet och regn bestämde sig fär att titta fram. Vi tog då bilen och åkte iväg på vår biltur. Ett mycket bra val, bra att även få köra med vindrutertårkarna på. Då jag körde så öste regnet inte ner utan det duggade och sedan avtop det helt. Men lite har jag allt fått testa på med vindrutertårkare!

Nu är det mat som gäller, efter över en timmes bilfärd och hård fokusering är det bra att ge magen lite föda.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0