JAG BLEV PAFF MEN GLAD

Jag såg det precis då jag loggade in, såg att jag hade fått en inbjudan till din avskedsfest. Jag är en av dessa 21 som blivit inbjuda. Egentligen förstår jag inte alls varför du bjöd mig. Du har inte ens hört av dig på ca. en vecka. Du lovade att du skulle ringa efter ditt jobb för att vi hade preliminärt bestämt att ses. Du hörde inte ens av dig, utan istället stack du ut på krogen med en tjej. Jag vet att det inte är något mellan oss på det ”sättet”, vilket känns bra för att jag har gått vidare och jag har en annan på G. Men det som gör mig irriterad och besviken är att du inte hörde av dig då du lovat det och då vi hade halvt bestämt att ses. Dock så blev jag uppbokad vilket jag nu i efterhand är jätteglad för men det visste inte du för att du inte hade ringt som du lovat.

 

Att du nu bjuder mig på din avskedsfest är självklart smickrande men egentligen, varför? Jag är besviken på dig och det tror jag att du vet. Kanske kan det var därför du bjuder mig? För att ursäkta det du gjort innan du drar iväg? Jag känner ingen av de andra du bjudit, vilket kanske jag ska se positivt då jag lär känna fler personer. Det gör inte mig så mycket att jag inte känner de andra (vet i o för sig vilka de flesta är), jag tycker det är trevligt att lära känna nytt folk och jag är som sagt smickrad över att du bjöd mig. (I o för sig så känner jag O, din kusin.)

 

Jag vet än hel del i min ålder som du känner, men som du inte bjudit. Jag har svårt att förstå samtidigt som det känns hur självklart och förstårligt som helst att förstå att du valde att bjuda mig. Märkligt på något underligt och bra sätt. Tror jag. Tror nog inte det är så mycket att grubbla över. Du har bjudit mig och så är det bara. Självklart borde jag ta chansen att gå om det är så att jag är hemma! Jag är ingen som gräver ner mig och surar över gamla saker. Men jag skulle gärna vilja få en förklaring till ditt mindre bra beteende. Men jag tror att avslutningsfesten kommer bli jättetrevlig och rolig och ett minne för livet!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0