SÅ TRAGISKT

Ljuger för sig själv, ljuger för de runt omkring, kommer på undanflykter, mår dåligt såväl psykiskt som fysiskt, går på diet, har höga krav på sig själv som blir högre och högre, blir aldrig nöjd, osv. osv. Listan går att göra lång och det är hemskt. Vart ska egentligen gränsen gå?

 

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Tror jag blir tokigt snart. En vän till mig har stora ätstörningar. Hon ljuger först till sig själv och sedan till oss, runt omkring. Kommer till middagsbordet och säger att hon redan ätit middag och dricker istället ett glas vatten. Ett annat ex. är att hon en dag åt två skorpor på dagen för att kunna gå ut på restaurang på kvällen och äta middag tillsammans med sin familj och pojkvän. Ändå så petade hon bara i maten. Känner hur rädd och hemskt detta är, detta har redan gått för långt och jag känner mig så maktlös.

 

Hur ska man kunna få en person som är myndig att söka hjälp? Hur ska man få den personen att förstå att det här inte fungera och att det är livsfarligt?

 

Jag tycker det är så hemskt att personer inte kan vara nöjd med hur de ser ut. Att sträck på sig och var stolt! Vi ska vara nöjd och glad över den personen vi är och den kroppen vi bär. Vi alla är vackra och bär något speciellt. Kom ihåg det. 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0