NY VECKA

Termometern visar massa minus. Jag tar ett djupt andetag och blåser ut. Rök bildas och jag känner hur det kittlas ända ner i halsen. Brr. Plumsar fram i snön för att ta mig fram till bilen. Kommer in och slår på en massa värme. Kör längs vägen till kontoret och möts av ett vackert vinterland. Underbart.

 

Kommer in till kontoret och tar mig en stor kopp varmt kaffe, lutar mig tillbaka och bläddrar igenom tidningen lite snabbt. Till min förvåning ser jag på framsidan av tidningen att det redan är mitten på januari.

 

Jag tar med mig koppen med de sista dropparna kaffet i till min plats. Lutar mig bakat i kontorsstolen och känner – denna vecka kommer bli bra. 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0