LOVE LOVE LOVE

Kärlek. Kär – lek. Två ord som kan läggas ihop och bli väldigt fint och betydelsefullt. Hur blir man egentligen kär? Vad ska man göra för att få känna den där härliga känslan och pirret i hela kroppen? Är det slumpen som bär hela makten och bestämmer för hos vem man kan ”släppa tyglarna” och få känna kärleken? För visst är det så att slumpen har en avgörande betydelse? Jag tror inte jag är ensam om att tänka ”om inte jag hade gått på den där festen hade inte jag träffat honom. Och om jag inte hade träffat honom just då, så hade vi kanske aldrig träffats. Kanske aldrig varit ett så starkt par som vi är idag!”

 

Jag tycker det är fascinerande. För vem är det egentligen som ligger bakom slumpen? Det finns många ”vem”, ”hur”, ”varför”… Kanske är det något vi endast ska klura på men inte komma fram till. Eller kanske inte villkomma fram till. 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0