MIN HELG I HUVUDSTADEN

 

Tjabba tjenah hallå! Det är måndag och ny vecka. Jag är redan uppe och är inne på kontoret. Denna helg har varit hur perfekt som helst. Vi, dvs. jag och min G, satte oss i torsdagseftermiddag på ett tåg som tog oss till huvudstaden. Där har vi varit hela helgen och kom hem under gårdagen. Vi kom hem ganska tidigt vilket var väldigt skönt. Då hade vi hela dagen att ta vara på i hemmet. Jag möblerade b.la. om i mitt rum, blev hur lyckat och fin som helst. Ska fortsätta fixa idag.

 

När vi kom till stockholm på torsdagkvällen så tog vid det mesta bara lugnt. Såg på tv:n och somnade gott intill varandra. Vi sov hela vår minisemester i beddsoffan framför tv:n, kändes väldigt lyxigt och mysigt. I går morse fick jag frukost på säng, mycket gulligt och skönt var det.

I lördags när vi vaknade upp, alldeles för tidigt för att vara ledig, åt vi frukost och gjorde oss färdiga och traskade sedan ut på stan. Jag var på jakt efter en ny handväska, fann en mycket fin som jag är riktigt nöjd med. Vi fick tillbaka mot lägenheten och åt lunch. Efter lunchen tog vi oss till gröna lund där vi var resten av dagen och kvällen. Jag fick ont i mitt knä under tiden vi var där och kunde knappt gå hem där på kvällen. Men min fina pojke var så gullig och hjälpte mig. Vi somnade tätt intill varandra och njöd till fullo över att vi var ledig.

 

När vi vaknade upp i lördags värkte mitt knä och jag är fortfarande en liten halta lotta. Vad det beror på har jag ingen aning om, men jag känner att det börjar bli bättre.

 

Vi åkte hem i går morse, det var ganska skönt att åka tidigt. Vi kunde då ta vara på hela dagen i går hemma. Vi var på skilda håll på dagen men på kvällen kom G till mig. Det härliga är att vi inte lessnar på varandra, nästan tvärt om, nu känns det konstigt att vara ifrån varandra en längre stund. Men det är bra det också.

 

Nu ska jag inte hålla på och prata på, för nu väntar jobbet på mig. Lika bra att komma igång i vardagen efter en långhelg. 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0