ÅRSRESUMÈ AV 2013

Beskriv året med tre ord. 
Händelseriktigt, psykiskt påfrestande och utvecklande. 

Uppfyllde du dina nyårsluften du hade om 2013?
Jag hade inte satt några direkta nyårsluften, däremot så hade jag som mål att fortkämpa lika hårt i skolan, åka på semester och ha egen tid med mig själv. Jag tycker att jag har kämpat med allt och nu sitter jag här ett år senare helt själv och skriver detta, gick ut med strålande betyg i skolan och varit på flera resor under året. 

Vilka ser du som de största händelserna under året? 
Studenten, självklart! Den dagen, samt "studentveckan" är dagar jag aldrig kommer glömma. Det var helt magiskt. Tänker och kolla ofta tillbaka på bilder sedan dess. Oo, nä det måste absolut vara en av de största händelserna som hänt under året. 

Har du blivit kär? 
Jag har varit kör två gånger under året. Jag gjorde slut med min dåvarande kille i maj, vilket var en jobbig och tuff period ett tag. Jag visste att det var det bästa och det gick ganska snabbt att tänka på annat och vara själv ett tag. Var nog det jag behövde. Få tänka och verkligen själv känna vad jag ville göra. Vara fri och lycklig ett tag. Nu är jag här, kär och lycklig och inne i ett nytt fårhållande med en annan kille. Känns som jag fortfarande svävar på rosa moln trots att vi varit tillsammans i flera månader. Det kallar jag äkta kärlek, att det fortfarnde känns så perdekt och mysigt.

 

Är det något du har saknat 2013 som du vill ha år 2014? 
Nej, jag har varit lycklig över allt jag fått och haft. Man ska uppskatta det lilla såväl det stora. Jag är nöjd och lycklig. Ibland är livet lite svårare och man blir testad, men det är då det gäller att vara stark och orka. Orka stå emot och tänka att allt är snart bättre. Jag är så glad och nöjd över mitt år, det har varit riktigt bra dock ska jag prioritera mer träning. Det blir jag piggare av och får ur mig energi. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Trots att det har hänt mycket jobbigt iår, så har det varit mycket bra. Tror faktiskt att det varit minst lika mycket bra saker, om inte mer. Så jag tror att jag har varit mindre ledsen, men kanske mer känslig?

Var det mest lugna hemmakvällar eller vilda partykvällar? 
Tror jag varit med om betdligt mer vilda partykvällar än förra året, men däremot är jag nog en mer hemmakvällsmysare. Älskar att samla ihop ett gäng kompisar, laga middag och se på någon bra film och snacka en massa bus. Samtdigt lockar ensamma kvällar, en egen kvlitetstid som jag tror alla behöver och som jag anser är väldigt viktigt för alla.

 

Vem/ vilka saknade du?
Alla bra som inte var där just då.

 

Största misstaget?
Finns inget jag ångrar och/ eller anser är mitt största misstag under det gångna året.

Tror du 2014 kommer bli bättre?
Detta år anser jag har varit riktigt bra, men självklart hoppas jag att kommande året kommer fortsätta/ bli ett ännu bättre år.

 

Har du blivit bättre på något? 
Jag har blivit bättre på att slappna av och ta det lugnt, är riktigt nöjd över mina prestationer i skolan och att säga vad jag tycker och tänker. Eller det tror jag att jag alltid ha varit bra på det, men under det här året har det ställts på prov. Har b.la. sagt att jag vill göra slut till någon som jag egentligen älsakde, men jag kände att ett förhållande mellan oss inte fungerade längre.

 

Det bästa du åstadkommit i år?
Att jag gick ut med 27 MVG:n av totalt 32 kurser.

Gjorde du något du aldrig gjort förtut? 
Jag tog studenten, rest utomlands med bara min mamma, jobbat heltid osv. osv. osv. Det finns nog massor av saker, men dessa tre får räcka.

 

Vad var extra dåligt med det här året? 
Det som hände nyss. Det som gjorde att jag sårades och kändes som jag föll samman. Just nu är det ganska ok, men vet inte när det sker igen. Vill inte tänka på det, försöker bara förtränga det. Men snart blir det bra, men innan dess kan det ske igen.

 

Vad var extra bra? 
Att jag blev kär och lycklig igen. Jag får sådan glädje och energi från det. Älskar't älskar't älskar't!

Vad lyssnade du på? 
Martin, martins fina låt, På mitt rum. Det är en låt men riktigt fina och utvalda ord i. Den har betytt mycket för mig under året.

 

Vad skrattade du åt? 
Massor. Är den tjej som livar upp vardagen med skratt och glädje. Älskar att skratta och vara lycklig.

 

Vad grät du till? 
Jag grät senast i går för en sak som händer. Som jag automatiskt blir inblandad i trots att jag inte är gjort eller gör något. Det påverkar mig ganska mycket och gör att jag tycker det är jobbigt och faller ut i tårar. Ibland klarar man inte av att vara störst och starkast och då brister man tillslut ut i tårar. Man är inte svag, utan man har varit stark för länge, anser jag.

Lärde du känna några nya människor under det gångna året? 
Det har jag gjort, b.la. min nuvarande kärlek som jag hoppas kommer vara länge. Vi möttes första gången på en studentfest och idag har vi varit tillsammans i flera månader. Inget jag inte riktigt kunde tro då, även fast jag blev betöttad första gången våra blickar möttes och hans varm goa kram. Opsi.

 

Och så slutigen, vad är dina planer för 2014?
Att vara kär, kanske flytta hemifrån, skaffa en söt mopps, fortsätta jobba och tjäna pengar, shoppa det jag vill utan att jag jämst ska behöva tänka "spara". Jag vill varje morgon känna glädje och lycka som jag större delen av det här året haft turen med. Kärlek till det.

 

 


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0