ÄLSKAR ARBETSLIVET

Hej alla! Veckorna bara rusar förbi mig och jag hinner inte riktigt med. Jag umgås jämt med mitt hjärta som jag för varje dag tycker mer och mer om. Jag hjärta honom, han hjärta mig= vi hjärta varandra.

 

I helgen hängde vi vid vattnet och bara myste. Åkte båt, satt på en strand och upplevde den fina solnedgången. Skippade helt teorin ”att vara nyttig” och unnade mig massa gott. Somnade tätt och nära honom och vaknade och drog oss alldeles för länge som uppskattas delux när jag är ledig. Älskar’t.

 

Arbetsveckan har runnit iväg och det är redan torsdag. Jobbade över både igår och förgår. Sett på idol och det fantastiska programmet svenska hollywwodfruar. Jag uppskattar fortfarande skarpt att jobba. Att slippa plugga på eftermiddagarna och helgerna. Att slita som ett djur och känna pressen över att göra det bäst av alla och uppnå ett MVG. Nu sliter på jobbet och sedan är jag ledig. Ibland behöver jag jobba över, fine, det fungerar utmärkt. Jag lär mig nya saker, uppleva en massa nytt och på allt det braa tjänar jag pengar. Det känns hur bra som helt att ha tagit studenten och att jag nu står på egna ben och kan börjar min riktiga karriär.

 

Igår när jag kom hem från jobbet var det skönt att bara ligga i soffan. Halvsåg på skilda världar och åt sen mellis/ middag. Framåt kvällen fick jag världens huvudvärk så jag knappt kunde stå och det vara bara att drömma om att köra bil. Det var hemskt. Pojken min kom till mig vid tio halv elva efter att han hade varit i huvudstaden över dagen. Jag minns nästan ingenting från att han kom till i morse. Såå hemskt. Och vilken sådan brutal huvudvärk jag hade. Har aldrig någonsin haft det och förstår inte hur det bara kunna komma sådär * baam *. Tror jag hade megrän, men kan det bara uppstå ”sädår” utan att aldrig tidigare haft det?

 

Nåväl. I morse kändes det bättre. Tog mig en till värktablett och drack en massa vatten. Och nu sitter jag här, på jobbet. Snart är det dags för lunch och sedan fortsätter arbetandet. Snart helg och ledighet. Underbart.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0