SKOLSTART

Om en timme kommer jag sitta innanför skolansbyggnader som jag vid ett flertal gånger gått förbi i sommar då skolan jag går på ligger mitt i stan. 
 
Det känns overkligt på något sätt att sommaren är över, sommaren 2012, en sommar jag det har hänt en massa på. Man skulle bland annat kunna säga att det är det första sommaren som jag har haft ett seriöst förhållande. Jag och P har hittat på en massa underbara saker och även nya saker. Jag tycker om det. Jag älskar det. Jag älskar honom. 
 
Men just tanken över att skolan ska ta start igen begriper jag nog inte riktigt. Känns nyss som att jag och fyra till tjejer från klassen var utomlands tillsammans då resten av skolan tävlade vår första studenttävling och sedan gick ur andra året. Att vi nu ska börja tredjeåret är .. obeskrivbart med ord!! 
 
Det är helt nya regler som skapats. Vi är de äldsta årskursen på skolan vilket betyder att vi måste uppföra oss och visa ettorna (och även tvåorna för den delen) ett gottföredömme och hur man lyckas! Vi ska ta hand om alla andra på skolan och visa att alla är välkommnna osv. 
 
Jag tror och vet att det här året kommer vara fyllt av känslor och hårda prestationer och lyckade betyg! Jag har inställningen att verkligen prestera på topp detta år och en sak vet jag- och det är att jag kommer att klara det! Jag har viljan och är envis. Att de tidigare två åren har gått så fort är skrämmande, på något sätt så hoppas jag att trean kommer att göra det, men ändå inte. Detta år är speiellt och det är mycket roliga saker vi har framför oss! Jag önskar att man skulle kunna stanna upp och pausa vid sådanna där magiska ögonblick. Det jag mest ser framemot just nu är studenten! FÖR DET ÄR MIN TUR NÄSTA GÅNG- WOOOOHOOOOW!!!!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0