SISTA DAGEN PÅ VECKAN

Okej, vart ska jag börja. Har inte alls uppdaterat idag, vilket beror på att jag har haft fullt upp och njutit av att fortfarande vara ledig.

 

Men nu är jag här och tänkte berätta om min underbara dag. Dagen började med att jag vaknade vid nio tiden, låg och drog mig ett tag. Luktade på mina kuddar och kände hur underbart de luktade. Jag hade svårt att komma upp för doften och den varma sängen var nästan alldeles för skön. Men jag kom upp vid halv tio (vilket egentligen var väldigt bra tid).

 

Stressade inte alls under förmiddagen, åt frukost ute i det fina vädret som varit idag och njöt av solen. Gjorde mig klar och åkte sedan på marknad. Gick runt i flera timmar, kollade runt och fick åt mig några fynd. Åt lunch där och fick ont i ryggen. Träffade på massa folk vi kände hände också.

 

Efter att ha varit på marknaden så åkte jag hem. Och inte långtid efter att jag hade kommit hem så åkte jag iväg på en fotografaffär för att kolla på en ny systemkamera för att förhoppningsvis hitta en ny då den jag hade (NIKON D90) har gjort sitt. Pratade med en väldigt duktig och trevlig kille där som hjälpte mig. Det slutade med att vi var där väldigt länge och med oss ut därifrån hade jag i händerna en ny systemkamera. Lyckan inom mig nu, efter att ha pillat och testat den ny oöverstiglig. Den är helt enormt bra och jag är helt obeskrivbart lycklig! Har hela kvällen sprungit funt för att testa min nya tekniska pryl. Alla inställningar sker på nytillkomlingen helt manuellt och det är helt magiskt att pillra sig fram. Jag kommer utvecklas grymt mycket inom mitt fotointresse med hjälp av den hör kameran. På min förra D90 så fotade jag oftast manuellt, men inte alltid så det känns nu jättekul att jag bara ha den möjligheten och kommer därför lära mig mycket nytt!

 

Förutom att fota så har jag fixat lite här hemma. Det var tänkt att vi skulle baka bullar idag också, men eftersom vi inte hade jäst hemma så blir det bullbak någon dag under veckan istället. Fungerar alldeles utmärkt det också, då dagen redan har varit fullbokad. Det var även tänkt att vi under kvällen skulle ge oss ut och fota, men det blev inställt och blir troligtvis i morgon istället. Mycket som ska hända även i morgon och ska därför försöka komma i säng i tid. Därför ska jag nu börja förbereda inför den nya veckan!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0