EN GRYM HELG

Måndag, ny vecka, nya tag. Dricker en kopp varmt kaffe för att vakna till och få igång värmen i kroppen. En vardagsvana nuförtiden när jag jobbar är att ta en kopp kaffe när jag kliver in genom portarna på arbetsplatsen. Det gäller att dricka upp det snabbt medan det fortfarande är varmt. Det ska nästan vara sådär kokhett så det svider till i halsen. Sitter här och blickar ut över en vacker vinterstad. Rädslan finns över att snön kommer ligga kvar alldeles för länge i år, dock något jag försöker förtränga. Snön är vacker, så vi ska vara lyckliga över att det är vitt ute. Det har nästan snöat konstant hela helgen. Bilar har kört fast, bussar har inte tagit sig fram osv. osv. I fredags trotsade jag snöfallet som yrade och tog bilen ner till staden för att träffa en gammal och saknad vän. Fina Tilda. Det var riktigt roligt att få träffa varandra. Vi tog en varsin boll på Olery´s, helt klart en top favorit bland efterrätter. Enormt stor så magen nästan spricker efteråt hihi. Vi satt och pratade om livet länge. Vi har inte träffats på riktigt på väldigt länge, så vi hade massor att prata om. Vi drog hem vid elva då fröken T skulle upp vid fem, lite för tidigt för mig, och jag njöt av att få sova till halv tio på lördamorgonen. Åkte vid lunch ner till stan för att dejta Moa och Elin. Oj vad vi hade tjejsnack. Elin hade massor att berätta och jag och Moa nästan tappade öronen. Alla våra munnar gick i ett, ni vet, killproblem + sociala tjejer + stöttning = en perfekt kombo. Jag kom hem och vände och åkte sedan ner på staden tillsammans med min fina far. Köpte med mig en hel del grejer under dagen. Så som, en ny väska, träningskläder och hudvårdsprodukter. Älsklingen kom till mig senare på kvällen. Det var mysigt att få skeda tillsammans med honom efter en natt utan varandras närhet. Han var extra kärleksfull och det gjorde mitt hjärta så varmt och rört hihih. Kärlek till honom. I morse var det extra jobbigt att låta honom åka till jobbet. Älskar hans närhet och trygghet!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0