VA STOLT ÖVER HUR DU SER UT!

Jag kan många gånger kolla mig i spegeln och utbrista högt för mig själv i huvudet, wow vad snygg jag är, ni får tycka det låter skrytsamt osv. Men det är en god egenskap, att kunna se saker positivt och vara nöjd med sig själv. Jag älskar min kropp och hur jag ser ut. Jag har inget att skämmas över eller vara mindre nöjd med. Det ska ingen ha. Alla ska vara glada men hur dem är. Jag vill att alla ska vara lyckliga och nöjd över hur dem ser ut. 
 
Jag har alltid varit smal och legat på en nästan för låg vikt, inte så pass så det gått överstyr och blivit mot anorexia hållet, utan strax där ovanför. Många har sagt att jag måste äta mer osv, men jag äter som en häst ibland och det är det mer än jag som kan säga hehe. Jag älskar att äta gott och jag unnan mig ofta något sött. Däremot så är jag noga och duktig med att träna. Men på den senaste tiden har det inte gått pga. min näsa och att jag haft så mycket i skolan. Detta har påverkat mig och gjort mig mer stressad och irriterad. Tränigen har alltid gett mig ett break från allt annat och jag har får en energi och glädje jag nu känner att jag saknar. 
Jag har på den senaste tiden då jag ställt mig på vågen märkt att jag gått upp. Och det gör inte att jag utbrister i panik eller ångest. Jag känner mig fortfarande lika vacker och nöjd över hur jag ser ut. Dessa kilon märks knappt på min kropp, trots att kilosiffan gått upp 2kg. Jag har de senaste åren jämt legat på samma vikt, oavsett hur mycket jag än proppat i mig osv. Jag började med p-piller för lite mer än ett halvår sedan och jag kan säga nästan med 100 % säkerhet att det är pga. dem som jag gått upp dessa få kilon. Mina bröst har blivit som två bomber och när jag gått upp två ynka kilon pga.. min p-piller gör det mig inget. 
 
Det jag vill komma fram till med detta är att, oavsett vad din siffra på vågen visar och vad måttbande runt din kropp säger så ska du vara nöjd över hur du ser ut. Alla är unika och ingen kan se ut som just du gör! Jag vill även som ett lite extra ord säga, om det är så att ni funderar på att börja med p-piller gör det. Ni ska inte behöva vara rädda för biverkningarna, alla får olika symptomer, några mer än andra och vissa inga! 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0