DRÖMMER MIG BORT TILL EN EGEN LÄGENHET

Det gör jag ofta. Eller inte för att skrämma mamma och pappa allt för mycket, men det är klart det händer att tankarna hamnar på "flytta-hemifrån-saker osv.". Tänker er vilken frihet det blir, men till det ansvar blir det ett stort ansvar på köket. Det är inte det lättaste alla gånger att äga och ta hand om en lägnehet alldeles själv. Det är mycket som räknas att du ska klara av då. Mat, städning, tättning osv. När man bor hemma så utgår många från att man blir ropad på när maten är klar. Men när du bor i en egen lägenhet så är det ingen som kallar dig till ett dukat middagsbord. Det är istället din hungriga magen som skriker efter dig att ge den mat!
Utöver allt det så är det även en stor ensamhet från en början. Innan var du troligtivs fan att ha någon mer än dig själv hemma. Det är klar du kan ringa, skypa, sms m.m. med folk, lyssna på musik, ha tv:n på etc. Men det är ändå någon kroppslig person som saknas i rummet. Man kan alltid bjuda över familj och vänner, men kanske inte jämt och ständigt. Det är nog svårt och jobbigt till en början att lära sig hantera dessa känslor och veta hur man ska agera. Utöver massa negativt med att flytta till en egen lägenhet är det en massa positiva saker som hör in. T.ex. så får du själv bestämma när du vill göra saker, hur du vill ha inredningen, spela hur hög musik du vill utan att någon i familjen ska dissa din musiksmak, tv:kanal, måltiderna etc. Ja ni kommer säker på en massa eget också. 
Jag har fantiserat om hur min bostad kommer att se ut, som säkert många av er också gjort/ gör. Jag älskar vitt, fräsch och lite vintage! Jag hoppas kunna göra min lägenet till något jag kommer stormtrivas i. Jag hoppas jag kommer att gå runt och göra en massa glädjehopp känsla att ha något eget och över hur mysigt och bra jag har det. Jag hoppas att jag en dag kommer att ha det som i min dröm, men än så länge är jag varken villig, eller är jag redo att flytta hemifrån. Jag är alldeles för bekväl och familjig av mig för att lämna detta trygga och perfeta ställa! ♥

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0