SNART JUL

Det är fredagkväll, fyra dagar kvar till julafton. Jag jobbar halvdag på måndag och är sedan långledig. Känns hur fint som helst, riktigt skönt och fint! Var många många årsedan vi var hemma över julen så det ska bli mysigt att få umgås med nära och kära. 
 
Jag har fortfarande inte riktigt komma fram till vad jag ska ge till min kärlek. Har föreberett en sak, men är osäker om jag ska ge det till honom, det är svårt. Känns riktigt svårt nu i vinter... Vet inte varför, men tror jag måste sova på saken om jag ska fullborda presenten jag har föreberett eller om jag ska fixa något annat. Jag tror inte han läser här, men man vet aldrig, och därför vill jag inte berätta vad jag tvekar mellan. Berättar efter julafton vad det stod mellan för presenter. 
 
Det är ju som sagt fredag idag. Jag ligger själv nere på min säng och myser. Ljusen är tända och det doftar gudomligt hos inne. Resten av familjen sitter i vardagsrummet, jag ska snart gå dig. Vi ska se film, bara vi. Det ska bli mysigt. Känns som det var länge sedan bara vi gjorde det, utan G. Självklart saknar jag honom men tror det är bra om vi är lite ifrån varandra. Han mådde dåligt idag så då sa jag att det är bäst du ligger hemma och kryar på dig så kan vi ses senare i helgen. 
 
Nu ska jag se lite elsas värld innan det är dags att se på film med familjen. Jag tycker om allt extra mycket just nu. Leer och är lycklig. I morgon väntar en sväng på staden med familjen för att inhandla de sista julklapparna och ta en stor fika. Älskar det. Bara trosa runt och kolla på alla människor. 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0