MÅNDAG 9 DECEMBER

I förrgår kunde jag inte sova hemma. Jag försvann ur drömmen och sov hos hjärtat. Försökte göra allt för att tänka på annat men det var inte så lätt. Hjärtat och jag åkte iväg och köpte lördagsgotta. Såg på film och bara låg och myste hela kvällen. 
 
I går åkte jag hem vid lunch. Vi gick på en långprimmis i det kalla vinterland som vardagen nu erbjuder. Var skönt att vädra hjärnan och andas frisk luft. 
 
När jag kom hem så tog jag det lugnt. Känndes som jag hade vaknat upp ur mardrömmen, var en märklig och speciell känsla. I går kväll kom hjärtat till mig. Vi såg på söndagsfilm och tog vara på sista kvällen utan helgen. 
 
Idag när jag vaknade kände jag mig utvilad och oj så skönt det var. Har sovit riktigt gott inatt och bäddat in mig i täcket rejält inatt. Var riktigt skönt. Såg självklart på dagens avsnitt av julkalendern innan jag åkte till jobbet. Jobbandet idag har gått hur bra och snabbt som helst. Nu är jag hemma. Mätt i magen efter middagen och myser i soffan. 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0