HOMILIHOME EFTER ATT HA TILLBRINGAT NATTEN HOS HJÄRTAT

Att sitta i bilen på väg ut till mitt hjärta är en mycket underbar känsla. Igår var det extra på topp, det var över en vecka sedan vi hade sätts och min "P-abstinens" var på topp. Att älska en kille är helt magiskt, men det kan samtidigt vara jobbigt. Just nu, är det perfekt då jag alldeles strax kommer kunna sitta klistrad i min älsklings famn, men denna vecka har haft sina luckor.. Kommande vecka verkar bli ännu sämra och det är skit! Men det är viktigt det också, att klara av ett förhållande och att det ibland kan bli en större glipa mellan man ses. Nu menar jag heller inte att man inte alls ses men man är tillsammans, det skulle jag aldrig klara av och jag förstår inte vad som är vitsen med det! Det jag menar är att jag och P har varit ifrån varandra sedan i söndags och idag är det fredag och vi saknar och längtar efter varandra riktigt mycket. Vi har smsat och pratat med varandra i telefon regelbundet osv.

Men nu har jag fått träffat mitt hjärta och jag har fått en energi som bara han kan ge. En speciell som gör en glad på ett alldeles underbart sätt!

Då jag kom ut till mitt hjärta i går kväll vid sju så var det underbart. Han öppnade dörren innan jag ens hade hunnit ringt på dörrklockan. Jag sprack upp i ett stort och brett leende. Gick in och kramade mitt hjärta.

Vi fickade bullar och kaffe nästan med desamma då jag kom. Satt och pratade med hans föräldrar och bara hade det trevligt ihop. Efter att tag tackade vi för fikat och gick upp till honom.

Bara känsla att ha honom nära gör mig nästintill knäsvag ibland. Vi tog det lugnt hela kvällen om vi bortser från biltur vi tog med hans nybil som äntligen har kommit hem från survice och lagning. Så den åkte vi en sväng med både med hans bror och endast vi. Vi fick även för oss att trotsa vädret och gå ut i det regnoväder som härjade utanför fönstret! Men hans i hand under ett paraply kan det inte bli bättre!

När vi kom in igen så fick vi för oss att göra lite kvällsfika. Vi hade tidigare under kvällen åkt och handlat lite, b.la. lite goda flingor som vi lade upp i skålar. Gick upp på hans rum tillsammans med all fika vi hade gjort och kröp ner under täcket och myste och fikade. När vi senare kollade på klockan så insåg vi att den hade blivit ganska mycket. Bar ner allt och borsta tänderna. Låg och myste i sängen och pratade tills vi somnade tätt intill varandra.

Regnet hade forsat ner hela natten och stormvindar hade hörts. Men vi vaknade ändå hyfsat utvilade vid halv tio. Låg och pratade och kelade tills vi klev upp framåt kvart över tio. Gjorde en rejäl och stadig frukost. Gick sedan upp till hjärtat och fortsatte att finna bra låta som vi kunde bränna till hans bil. Gick sedan ner efter att ha vilat våra magar och blev sedan ombädd att åka och handla. Slälla som vi är så gjorde vi det, trots att mitt hjärta vaknat på lite fel sida så gick det bra. När vi kom tillbaka så hoppade P in i duschen och jag började städa och plocka till på hans rum. Nästan med desamma då P hade kommit ut och vi fortsatte med städningen tillsammans så kom delar från hans släkt och firade P´s mamma.

Vi åt grillat och myste i solen som hade tittat fram. Efter ett tag så började vi tvätta P´s bil. Riktigt snygg och fin blev den. P´s brorsa kom också hem efter ett tag som hade varit och jobbat. Vi hade även träffat på honom när vi åkte och handlade tidigare idag. Lika så P.

När bilen var ren och fin så tog vi en utesoffa och sjunk ner i. Riktigt kalla och trötta hade vi blivit så en fika var vi allt förtjänade av. Så en bulle och en kopp kaffe fick slinka ner för att värma en lite. Efter det så gick vi upp till hjärtats rum och satte på musik och tog det lugnt och myste.

När klockan började nära sig halv fem så åkte vi in mot stan. Han skulle på laserhallen och jag hem. Att sitta där i bilen och få prata med honom om allt mellan himmel och jord är underbart. Något jag skulle vilja göra jämt nästan, känsla kommer då upp under bilturen att det kommer dröja någon dag tills få kommer kunna ses igen. Förhoppningsvis så kommer vi kunna ses på onsdag. Och det hoppas jag starkt och innerligt!

Nu så är jag hemma och ska försöka få lite plugg gjort och sedan så stannar jag antingen hemma och bara myser med familjen eller åker och är med några kompisar. Har inte bestämt mig än. Men det lutar trots allt åt att vara hemma och mysa.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0