VAD ÄR EGENTLIGEN KÄRLEK?


Bilder från we♥it.com

Att vara kär är något fantastiskt, jag kan inte med ord förklara hur underbart det är. Att bara skriva massa "lull lull" och välja ut vackra ord hjälpter inte det heller för då låter det nästan ironiskt och att man försöker överdriva hur fantastiskt det egentligen är! Jag tror att det är svårt att definera vad just kärlek är, och att det har olika betydelse för oss människor.

Jag kan inte själv säga "så här är det", jag har själv svårt att säga vad det är. Men tänkte göra ett försök och ge er en inblick i vad jag tycker kärlek till någon annan människa är. Jag skulle vilja kalla det då man har en bubblande känsla i magen, en härlig pirrande känsla som cirkulerar runt i kroppen upp till hjärnan och gör så att det känns som att man svävar runt på rosa moln, då man för höra vackra ord och få massa pussar, kramar och kärlek från sin älskare, då man får kännan närheten från sin älskling, känna honom/hennes doft, grotta in sig i famnen, skeda, gosa, skratta, kunna prata och vara ärliga.. Ja, listan går att göra oändlig med saker. Men en sak till- det är viktigt att båda personerna i ett förhållande känner likadant. Att kärleken fås och tas. Att det klickar rätt hos båda för att feelingen ska bli sådär top notch! För vad är kärlek och ett förhållande med någon om det endast är en personen i förhållandet som är kär och inte båda? 

Tiden har bara rusat iväg och jag har snart varit tillsammans med mitt hjärta i fyra månader. Vi är båda lika glada och lika nykära! Jag kan nog inte få fram så mycket mer just nu än att vi är kära och lyckliga ihop!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0