TIDEN GÅR SÅ FRUKTANSVÅRT FOOORT!

Jag tänker tillbaka, på alla dess år. Tänka sig, det är nästan läskigt hur få dagar det är tills jag blir jag 18. Sådär nästintill skrattretande! Glädje blandas med tårar och lycka, rädlsa och en gnutta alvarlighet finns ocksä där!

Jag, lilla jag, är så stor. Det är nästintill obegrpiligt. Jag fattar inte att jag får sådanna möjligheter och chanser, att de kommer som automatiskt den dagen. Den dagen som jag blir ett år äldre, ett år äldre som gör mig myndig! Mydig vilket gör att jag kan göra mycket, mycket såsom- arbeta längre, gå på korgen osv. Jag blir mer fri och samma regler finns inte runt omkring en på samma sätt!

Arton kingar ganska snyggt i mina öron, men är det verkligen så härligt att bli det? Jag kan komma på massa födelar men det finns också lite nackdelar på min lista. För tänk egentligen, borde vi inte vara barn så länge vi kan? Jag kommer nog alltid ha ett litet barn springades och lekandes i mig. Det är nog lite jag, busig och älskar att mysa.

Jag tror äve natt jag kommer tas på ett mycket större allvar bland alla andra. Få mer uppgifter där jag redan innan startat förväntas lyckas klara dem!

Det ska bli spännande att fylla år. Få ta mitt älskade körkort som jag drömt och suktat efter hur länge som helst. Men det kommer inte bli dagen då jag fyller år det kan jag nästan säga redan nu. Jag har så mycket med skolan och prioriterar därför skolan före det där förbaskade platskortet. TROTS att jag hemskt hemskt hemskt gärna vill ha det!!! Skulle vara så mycket enklare om det automatiskt trillande ner i brevlådan dagen då jag fyller 18!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0