MIN SPÄNNANDE DAG

Spännande och fartfylld dag är vad jag upplevt idag. Började med att jag klev upp vid åtta. Var på A skola klockan tio för att träffa hennes rektor för att prata och diskutera. Mötte sedan upp A vid halv tolv för att följa och följa med och vara med henne på skolan som hon går på.

 

Allt har känt så annorlunda, underlig och bra. Att få träffa gamla vänner, att få träffa nya och får träffa lärare på en annan skola för att se hur de är till skillnad från där jag går. Det var roligt att få se gamla ansikten som jag en gång gått med eller lärt känna på andra sätt. Att få fina vibbar från vissa värmde gott. Att jag kanske på måndag kommer befinna mig i samma skolbyggnad som P känns helt obeskrivligt. Att jag då med desamma kommer att höra av mig till honom och säga hej känns absolut som ett måste.

 

Att jag har gått runt med världens nästäppa och förkylning har fungerar ganska bra. Har blivit riktigt slutkörd fastän jag inte har gjort så mycket krävande. Idrotten de hade idag satt jag på sidan och kollade på, även om jag skulle haft med mig ombyte skulle min förkylning satt stopp för gympapasset.

 

Att få komma hem och sortera och tänka efter vad jag har gjort idag, jag har ett svårt val framför mig och jag tror jag vet jag som är bäst och vad jag kommer att göra. Det känns så rätt på något sätt fastän jag vet att det kanske är fel.

 

Just nu är jag slut, helt slut. Ska till att sova. Det blir troligtvis skola som vanligt i morgon. Till min älskade och saknade klass. Går inte att vara borta länge. Har missat en del idag och det känns inte alls bra! Egentligen skulle jag bara behövt vara hemma och vila mig som jag gjort en del idag också. Men då jag kollar på schemat och ser att fredagar än de längsta dagarna på veckan och vilket kommer att resultera i att jag missar ännu mer vilket jag inte alls tycker om! Min nästäppa får min nya nässpray rädda som jag köpte idag och använt för att jag skulle orka med en stund av dagen i en ny skola, som också får göra insatts i morgon haha! Jag hoppas även att natten går bra och att jag får tillräckligt med sömn för att se pigg ut i morgon då det är fotografering som gäller. Att missa den fungerar ju inte, är en blad de ”viktigaste” dagarna! Nä men seriöst så är det en rolig grej så det känns roligt att vara med på den.

 

Men nu ni, klockan rinner iväg och jag ska upp tidigt i morgon. Dags att stänga ner och bege sig till sängen och få sin skönhetssömn. God natt.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0