DAG 5- MIN FAVORIT ÅRSTID OCH VARFÖR

Sol ute, sol inne, sol i sinne- skulle jag nog säga. Regn och rusk är ingen stor favort, men det är allt välkommet någon gång ibland! Det är riktigt mysigt att ligga inne och ser på film, tända just och ha det perfekta sällskapet bredvid sig. Tjocka halsdukar, höstfärger och så vidare som brukar tillhöra hösten är så mysigt. Man börjar lägger undan sommarkläderna och plockar fram höstens myskläder. Knängor och dyrligt ska invigas. Ooo så mysigt det är.

Sommar och sol sitter alltid bra, inte heller vintern. Jag är nog en åretrunt älskare. Ser det mysiga och fina i alla väder och årstider. Sommaren har alltid något att bjuda på, varm och skönt, mysiga båtturer och annat spännande. Man slippa tjocka kläder, frysa osv. På vintern är det varma drycker, skoter och skidor som gäller, bullra upp med tjockare kläder. På sommaren ska det vara varm och inte kallt, och på vintern tvärt om. Jag talar inte mot mig själv, för jag gillar både och. Men som sagt, på sommaren ska det vara varm och skönt, så man slipper gå i längbyxor för att det t.ex. skulle vara för kallt/ blåsigt och på vintern ska det vara sådär så att man behöver nästan ett extra lagar för att slippa frysa ute!

Så sammanfattningsvis så skulle jag alltså säga att jag är en åretrunt älskare och ser det mysiga i alla årstider!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0