MIDSOMMAR

Dåligt uppdatering I know, men hallå? Det har ju varit midsommarhelg! Jag har haft en helt perfekt, underbar, mysig, skojig och allt där till midsommarhelg!

Midsommar börjar som den alltid brukar göra, vi åker till en ställe. Fika, kollar på midsommarstången, träffar massa folk och pratar osv. Fikade bland annart en jättegod räksmörgås med trevligt sällskap. Träffade K som också var där, bestämmde med honom att jag skulle komma bort till han senare under dagen. Åkte in till Sundström där de tårliga båtrejset brukar vara. Åkte även en sväng till stugan innan för att byta om till varmare kläder så jag inte skulle frysa under kvällen. Hade på känn att vi inte skulle sitta inne bänkade framför tv:n på
midsommarafton!
'
Efter att ha kollat på båtkampen åkte jag till K, där även hela hans släkt befann sig! Jag kom från ingenstans och kännde mig som hemma efter bara ett par minuter! Lärde känna hans kusin, O, mycket bättre, som går på samma skolan som mig! Åkte ut med en sportbåt med en massafolk, jag, K och O, låg på soldäcket och hade det helgött! Tror vi befann oss ute på vattnet upp mot två timmar! Fort tiden går då man har roligt!
'
Efter att ha kommit tillbaka till K så satte vi oss ute på deras altan, det blev mycket skratt och prat och mys i solen! K telefon ringde och det visade sig att R och E med segelbåten var nära och då for vi ute för att möta de. F fick köra eftersom K hade druckit. Jag, O och K hoppade över till segelbåten och åkte med den in till bryggan igen. Måste säga att det var riktigt roligt att åka segelbåt, lite små drygt blev det men för att vara första gången så var det skojigt! Tror inte att jag skulle vilja åka längre än det svängen vi åkte i fredags, det fick räcka för mig!
'
När vi kom tillbaka till K så åt vi middag och oj må jag säga! Har verkligen fått lärare känna och sett deras släkt på alla sätt och vis! Helskön människor! Jag, O och K satt och asgarvade oss genom middagen, dansade och flamsade ingick även i middsommarmiddagen! Efer att båda fått i sig förrätt och varmrätt så rullade alla vi nästintill ut till deras altan igen! Mätta och belåtna så tackade vi nej till efterrätten, det såg väldigt lockande ut med efter en rejäl middag så gick det inte!
'
Sportbåden kom tillbaka för att hämta upp mig, O och K vid halv elva tiden. Lagom efter att ha smält maten och blivit en massa snack på altanen. Båten blev proppfull, tror vi var upp mot 20 personer! Mycket mer än vad båten egentligen är tänkt för! Men en mysig båttur blev det, jag och K satt alldra längst fram och myste. Båtturen blev ganska lång, längst där framme så fick vi det väldigt kul. Blöt och lagomt kall var något vi var då vi steg av bryggan då vi skulle upp till en persons toms och fortsätta kvällen där. Men så fort som jag hade trott att det skulle ta för oss att komma upp dit var bara att glömma. Vi stod upp mot en timme nere vid båten innan vi rörde oss mot huset! Helt galet kallt blev det, myggen är inte att tala om. O stackarn som precis hade rackat sig var fylld med mygg.
'
Efter mycket om och men med den där båten så tog vi oss till slut till rätt tomt. R och E följde inte med oss, utan de gick till E's släkt som bodde i närheten. Det var ungefär då vi skulle gå som de hittade oss. Men vi klarade oss bra ute de, vi badadr, myste, frös, skrattade och allt det där! Mycket som hände och skoj hade vi, riktigt skoj! Då det visade sig att jag var den enda av oss tre som hade mobil så var det svårt att hitta R och E, att kunna ta sig hem var svårare än vad jag trodde! Men efter att vi fem hade funnit vadrandra och fått tag på F så var allt lugnt. Han kom med båten tillsammans med O lillebror och hämtade oss. Vi stod ute och frös, även fast jag hade lånt K's jacka. Känndes inte bättre då vi åkte båt tillbaka då det blåste som bara den, O var räddaren i nöden och lånade ut sin flytväst som jag la över benen. Blev mycket varmt och skönt!
'
Vid tre tiden då vi kom till K så var vi först inne i huset och tog en macka och pratade. Jag och K var ganska trötta men de andra övertalade oss att följa med ner till R och E båt för att ha det trevligt. Vid fem fick jag och K nog och gick och la oss, de andra gick och la sig vid sjutiden, tokas hehe! De sa att de skulle dygna men det gick inte riktigt som de hade tänkt sig tydligen!
'
Vaknade vid elva, trötta var vi! Blev lite förvånad över att jag ocg K var det enda som var vakna! Men de andra vakna på allt eftersom. Vi tvåtiden var jag och K så trötta att vi gick ner för att se en film men ingen av oss såg speciellt länge på den då vi båda sommnade ganska fort! Vaknade vid fyra då min mobil ringde, det var R som sa att bi borde vakna till liv och inte vänta helt på dygnet! Det visade sig att varken O, R eller E hade klivit upp! Haha, små tokigt! Men vi gick upp och jag rörde mig hemmåt ganska på en gång efter att vi hade kommit upp.
'
Det var bara att hoppa in i duschen och göra sig klar för kvällen, klockan sex hade jag och min familj tillsammans med en annan familj ett bord bokt på en restaurang. Det var mycket trevligt! K med familj var även där, så de umgicks vi även med. Så min lördag blev även den trevlig, fastän det blev ett missförstånd som nu är löst! Kom till säng vid ett och vaknade vi lunch igår! Idag har jag tagit vara på solen och haft det helgött! Känns som att det här inlägget inte behöver bli så mycket längre! Haha, berättare lite mer om dagen i ett eget inlägg.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0