STÄD TIPS!

Städa är ofta ganska tråkigt och det är lätt för att hitta på massa annat och tänker- städa kan jag göra sedan. Eller har förhoppningarna att föräldrarna kommer att göra något åt sitt stökiga rum om man låter det vara? Jag vet att det inte alltid är så trevligt att städa. Men tänk efter, hur trevligt är det inte då det är ordning och reda i rummet? Då det luktar rent och alla kläder och prylar ligger i ordning och reda?


Om man bara ägnar en liten stund varje dag åt att vika in kläderna i garderoben på en gång istället för att lägga allt på stolen bidrar det mycket till rummet inte blir genomstökigt! Likaså gäller prylar och annat. Det jag menar är att självklart kan man ha böcker, pennor och papper på skrivbordet- det är normalt. Kanske håller man på med plugg eller något pyssel som man hade tänkt fortsätta med dagen efter. Det är så tråkigt att komma hem till ett stökigt rum tycker jag. Jag är nog väldigt noga med att hålla ordning och reda. Gillar då det är städat och rent. Men det händer även mig att det kan bli stökigt. Därför hade jag tänkt ge några tips som är bra att tänka/svända sig av.
'
- Lyssna på musik gör städningen mycket trevligare. Sätt på din gryma spellista och städa i takt till musiken. *Poff* så är rummet skinande rent och du tänker i efterhand "oj vad fort det gick och jag fick sammtidigt lyssna på musik, varför har jag inte tänk på det här tidigare?"
- Som sagt ägna en stund lite ofta åt städningen så slippter du få extremt mycket efter ett tag och sammtidigt ser det inte så trevligt ut då det är saker över allt. Du får kanske t.ex. svårt/svårare att hitta saker och kom ihåg, högarna av städning blir inte mindre för att du låter de vara!
- Kom in i ett tempa så kommer du få det kanonfint. Kanske slutar det med att du storstädar hela huset?
Lycka till nu alla

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0