THE LIVE WE EXPCT US?

"en middag. en mätt mage. otroligt konstigt väder. det är grå/svart som bara den på himlen men fuktigt. kvavt, & varmt. ett tag har jag trott att det ska börja regna som bara den & åska på det. som igår, då jag vaknade av att det åskade som jag vet inte vad. for i alla fall rakt upp i sängen & hörde bara ljudet av hur regnet öste ner utanför fönstret. det fick mig att bara lägga mig ner igen & lyssna till ljudet av.. regnet. det fick mig att förstå att den dagen inte var mycket att förvänta sig av. jag hörde även på radion samma dag att juli ska bestå av regn & åska i hela sverige. drog en lätt suck & förstod att den svenska sommaren verkligen är värdelös. inte mycket att förvänta sig av. men ändå så är det så mycket känslor. i luften. i våra kroppar. en härlig känsla. något fint. som får våra hjärtan att dunka lite fortare. som får våra humör att sakta men säkert stegra. volta. göra något otroligt. det är sommaren som vi tycker om sååå mycket. något vi längtar till lika snabbt som det tar slut. med våra stora förväntningar att nästa år så kommer det bli ännu bättre. men då den tråkiga. trista. hösten kikar drar över oss så har vi lust att gå i idee bara för att vi vet att den där kyla. outhärdiga, vintern är runt hörnet. "


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0