LÄGGA SIG BORDE JAG KANSKE GÖRA NU?

Dags att försöka sova. Men av någon skum anledning gick jag nyss in på skolans sida bara för att kolla och kom då in på vilka lärare jag ska få nu efter sommarlovet i nya kurser. Jag visste redan innan att jag skulle få en hel drös utav nya lärare och det kändes väl då OK. Just för stunden då jag sett deras namn, utan att ha träffa dem så känns det ganska hemskt. Förjävligt (ursäkta), men det gäller att smälta detta och göra det positivt. Varför skulle mina nya lärare vara så hemska? De är säkert jättebra, om inte annat försöker jag intala mig själv det just nu och göra detta till något bra. Man ska aldrig dömma folk som man inte känner, men detta är är dels för att jag vill att det ska bli så bra som möjligt med allt nu när skolan drar igång igen. Nya lärare menas att alla elver och även lärarna själv måste lära känna oss elever vilket dröjer ännu längre innan allt blir som "vanligt" eller hur jag ska säga det med lektioner och "relationen" mellan oss elever med lärarna. Som tex. ska jag få ny svenska lärare. Jag lärde känna min förra lärare väldigt bra och tyckte allt fungerade perfekt. Då känns det synd att behöva lära känna en ny, fasän den vi kommer få kan vara hur bra som helts. Vilket jag innerligt hoppas på just nu!

 

Jag vill att det här året ska bli lika bra som det året som varit. Jag vill ha min J som lärare som jag tycker är helt otroligt bra. Dock så verkar det som att jag inte alls kommer få ha honom speciellt mycket vilket jag tycker är fruktansvärt synd! Jag som tycker om honom som lärare så himla mycket. Men jag kommer få honom i en del kurser vilket jag måste se som positivt.

 

Men hunni, vad gör jag vaken nu egentligen? Lika bra att krypa till kojs. Kanske kan fortsätta min diskution kring nya kurser, lärare osv. i morgon? Sov så gott. I natt har jag bestämt att drömma positiva och bra drömmar kring mina nya lärare. Sov gott.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0