MYCKET SOM HÄNDE IDAG. OCKSÅ!

Nu är jag klar med uppgiften, det är inte inskickad än med snart så. Ska bara läsa igenom den någon gång och sedan är det fixat! Skönt på något sätt att ha satt igång med skolsaker på riktigt. Skoldagen idag hände det en massa, b.la. så startade vi med fek. och det var då vi fick första inlämningsuppgiften som skulle in redan idag (den jag suttit och slutfört nu när jag kom hem). Engelska har vi också hade, och då gick vi igen vad vi skulle hålla på med nu de första veckorna, hennes "regler och krav" och vi fick även göra "mina mål" som vi får göra i alla nystartae kurser. Vi fick även hämta läseböcker som vi ska sätta igång och läsa nu, pocket boken ligger på ca. 400 sidor (!!) helt galet sjuk! Har inte startat med den än, men lär nog göra det under helgen. På matten har det också hänt en hel del, med tanke på att det var första lektionen. Vi fick en varin mattebok, hade genomgång och satt igång med att räkna med desamma nästan.

F var sjuk idag (eller rättare sagt- hon opererade bort en tand) hon har missat så sjukt mycket. Det kanske inte alls låter mycket så här men det är riktigt mycket. Hon kommer säkert vara hemma i morgon också, hon får t.ex. inte ut matteboken eller något eftersom hon är hemma och i morgon har vi mer matte och då kommer vi komma ännu längre. Det är genomgångar hon missar osv. Har gjort det bästa med att förklara dagens inlämning för henne men det är alltid svårare då man inte har suttit med själv och lyssnat för att lyckas som det ska vara, även fast jag berättat för henne!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0