PRIORITERA OCH VÄLJA

Egentligen borde jag träna och egentligen borde jag plugga (fastän det inte är skola, för jag vill bli bättre). Något jag inte alls har gjort i dag som jag hade tänkt att jag skulle göra. Något jag egentligen hade tänkt gjort regelbudet nu under sommaren som det heller inte riktigt har blivit. Jag blir besviken, besviken för att jag inte har gjort så mycket som jag egentligen hade önskat mig själv att jag gjort. Men nu är det ca. tre veckor kvar till sommaren då har jag bestämt att jag ska träna ett flertal gånger i veckan och ägna någon timme i veckan åt att plugga.

Detta är för mitt eget bästa och något jag innerst inne att jag kommer vara riktigt glad över sedan att jag har gjort. Riktigt glad. Riktigt nöjd. Därför börjar jag redan nu genom att öppna ett world-dokument (bara ett litet tag) och går sedan ner och gör ett snabbare träningspass. Det är sommarlov och jag har inget annat för mig så varför inte göra det jag hade tänkt hinna med under dagen idag? Jag gillar att ha tid, det gör inget om jag skulle komma i säng lite sent i kväll för det är inte en skoltorsdag i morgon utan en sommarlovstorsdag. Det gör heller inget om jag skulle sova till lunch eller sova till sju på morgon (eller inte speciellt mycket) för jag får själv välja (nästan). Det gör inget för mig att vara lite trött. Det är mysigt att vakna riktigt tidigt och lägga sig i soffan framför en film och då jag kollar på klockan någon timme senare och inser att den endast är nio så leer jag för mig själv. Kanske är just i morgon en sådan dag- Att kliva upp vid sextiden och ta med täcket ut i soffan och mysa ner sig framför en film och bara njuta och vid niotiden dra igång med "dagens sysslor"?

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0