GLAD, RIKTIGT RIKTIGT GLAD.

Det är helt underbart vad jag njuter. Sommaren är snart slut, men jag känner mig ändå lika lycklig och glad som då jag hade hela sommaren framför mig. Under den här sommaren har det hänt en hel del, både bra och dåliga saker. Men jag har lärt med en hel del från de flesta grejer som har hänt och det är jag riktigt riktigt glad för. Att jag är som jag är gör mig glad. Att jag inte är som andra och speciellt inte som K, gör mig ännu gladare! Att vara som han är i hans ålder är illa, riktigt riktigt j*kla illa. På något sätt är jag även glad för att jag har umgåtts med K och alla de minerna vi har tillsammans. Att han nu är ett avslutat kapitel hos mig känns också väldigt skönt. Att kunna gå vidare, men samtidigt kunna kolla tillbaka när jag vill. Det känns kanon! Det gäller att klara av att gå vidare och inte stanna kvar i en cirkel. Alla klarar det bara de vill, kom i ihåg det alla. Jag är glad för att jag har just det kompisar jag har. För att jag har lärt känna en helt underbar kille P gör mig nästan knäsvag.

 

Det är mycket nytt som kommer ske nu när skolan börjar, det är svårt att förutse hur det kommer bli. Om det blir bra, eller dåligt. Men det är en sak som jag inte alls kommer att tänka och grubbla kring nu, det är sen. Nu är nu. Det gäller att göra det bästa av situation och om det skulle visa sig inte bli t.ex. att den nya läraren inte alls är som jag hade tänkt mig, utan en riktigt värstinglärare, så kanske jag får nöja med mig att jag har andra bra lärare eller att den här läraren gör något bra.

 

Att skolan drar igång om ca. en vecka gör mig glad (hur galet det nu än låter). Glad för att få träffa alla igen. Glad för att komma in i riktiga rutiner igen. Att inte råka slarva med t.ex. frukosten om man råkar sova till lunch nu under sommarlovet. Glad för att kunna sätta igen med plugg och läxor på allvar. Att få lära sig en massa nya saker. Ja, listan går att göra riktigt lång.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0