FRILUFTSDAG

Har inte rört datorn något mer sedan förra inlägget så därför det blivit ont om uppdateringar. Har som sagt legat ute i solen och fått lite ytterligare färg på kinderna. Har även varit iväg och handlat och varit ute och gått. Som att jag inte gått tillräckligt idag, haha (skämt å sido!!).

 

Idag så började jag som sagt skolan, så i morse så befann jag mig inom skolans byggnader. Mötte upp en kompis så gick vi tillsammans in. Det var kul att få träffa alla igen, jag har saknat en hel del utav dem. Det första vi fick göra då vi kom var att få möta våra mentorer, vi har fått en ny som verkar vara helt okej. Bättre än vad jag trodde hon skulle vara så det känns riktigt bra.

 

Efter att vi pratat en del med de så gick de igenom vad vi skulle hitta på för grejer idag. Blev indelade (eller vi fick dela in oss själva) i par på max fem personer och fick utdelat två papper, ena papperet var en karta och det andra ett ”formulär”. Utifrån dessa så skulle vi ute och ”orientera” och på varje station var det olika banor vi tillsammans i gruppen skulle göra. Samarbete sattes som en hög fokus. Vårt samarbete var briljant och jag tillsammans med min grupp hade en riktigt rolig dag!

 

Vi har b.la. fått spela minigolf där det gällde att få så få slag som möjligt tillsammans i gruppen. Vi skulle förflytta oss med vissa många ben i marken på en viss utmarkerad sträcka. Lyckas tända en eld med hjälp av saker från endast skogen till hjälp fick vi tre tändstickor.  Vi fick olika rebusar och kluriga frågor som vi gemensamt i gruppen skulle försöka klura ut. En annan station var att snurra runt en pinne tio var med framlutat ansikte (snacka om att man blev yr!). Lyckas värma vatten med hjälp av stomfkök som vi själva skulle få igång. Få ner en ledtråd som var uppsatt högt upp i ett träd via en lina högg upp o luften. Alla aktiviteter gick på tid eller var tidsbegränsade så det var viktigt att lyckas med uppdraget på så kort tid som möjligt. Ju bättre man var ju högre poäng fick man! Ja, dagen var kanonrolig. Lågt fick vi gå mellan stationerna och att ens hitta vissa blev en svår uppgift ibland! Men vi lyckades med ett leende på läpparna.

 

Nu ska jag snart träna. Ska bli spännande att se hur mycket träningsvärk jag kommer ha i morgon. Känner nämligen redan nu av i rumpan sedan dagens träning då jag hade min ”rumpskor” på fötterna. Haha, hör av mig efter träningen.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0