KÖRSBÄRSPLOCKNING, ÖVNINGSKÖRNING O MYS

Jag har precis plockat körsbär i trädgården. Blev två fulla bunkar. Riktigt gott, blev att ett och annat körsbärs slank ner i magen under tiden jag plockade.

 

Under dagen har jag plockat lite här hemma och även varit ute och övningskört i trafiken för tredje gången. Det går framme och jag blir allt bättre och bättre. Idag körde jag hela vägen hem, vilket jag inte har gjort förut. Köra genom stadstrafiken var lite små hemskt faktiskt, det var mycket bilar och så blev det mycket stopp för att släppa förbi och då var jag ju tvungen att starta om igen från ettan. Ja hua. Men det gick bra, jag kom hela vägen hem utan större problem. Det uppstod ett problem då det stord en ambulans mitt i en riktigt brant backa och då blev jag tvungen att stanna eftersom jag inte kunde göra om för att backen var så pass brant att jag inte såg den andra körfältet. Det gick ju bra att stanna men att sedan komma igång i en backa blev lite klurigare, eftersom det var första gången jag gjorde det (i en sådan brant backa, lite halv branta har jag tidigare lyckats med). Men jag kom upp och det gick bra. Så jag är riktigt nöjd över dagens körning.

 

Undertiden vi var ute och körde så åkte vi bort till en kompis som bor en bit bortanför stan, T. Det var riktigt roligt att få träffa henne, så vi stod där och pratade en hel del. Vi bestämde att försöka ses något nu innan skolan drar igång igen. Vi har sedan barnsben varit vänner och går inte längre i samma klass så det känns konstigt att inte träffa henne lika mycket längre, vilket vi absolut ska göra någonting åt.

 

Förutom bilkörning så har jag hunnit med lite småärenden och även städat mitt rum. Just nu så är folk från träningen här på möte, vilket jag inte är med på. Men på söndag är det ett nytt och då ska jag sitta med. Vi pratar b.la. om att jag ska bli tränare, och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det riktigt än. Får se hur jag gör och hur jag känner. Men det känns som en ära att höra från tränarna att de tycker jag ska bli tränare för att jag är så duktigt. Men som sagt, vi får se hur jag beslutar. Det blir mycket i skolan nu när skolan snart drar igång igen, men något som är viktigt för alla att komma ihåg är att ”man kan lyckas med allt bara men vill och har orken och energin till det”, vilket jag tror att jag har.

 

Men nu ni, ska jag allt avrunda kvällen och kanske göra någonting åt dessa två fullproppade bunkar med körsbär. Jag hör av mig senare, ha det bra så länge.



Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0